Consumentenbond test DAB+ radio januari 2014

Frequentie planning van DAB+ zenders, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van DAB+ tuners, de beste antenne opstelling. Kwaliteit van DAB+ tuners. Verder hoe is de geluidskwaliteit? Deel het hier.
Plaats reactie
adminDAB

Consumentenbond test DAB+ radio januari 2014

Bericht door adminDAB » do dec 19, 2013 10:35 am

De eerste indruk van de Consumentenbond:

Kraakvrije radio! Het gaat om de Pure Evoke F4. Zij geven cadeau tip met de kerst, iemand die graag naar de radio luistert kun je dit als cadeau geven. Nadeel vinden ze dat op deze radio maar één box aanzit. Zij raden dan ook aan om er nog een box bij te gaan kopen zodat je in stereo naar de radio zenders kunt luisteren. Het geluid van de box is redelijk, ze hadden een betere kwaliteit verwacht voor een bedrag van € 250 euro. Je hebt bij www.radiowinkel.com echter ook veel goedkopere modellen te koop. Voor het volledige artikel surf je naar: http://www.consumentenbond.nl/test/elek ... Jn8aMFswuM

Wat is jullie ervaringen met DAB+ radio's?

adminDAB

Re: Consumentenbond test DAB+ radio januari 2014

Bericht door adminDAB » do dec 19, 2013 10:49 am

Zo heb ik de Telefunken SR-211 deze tuner is zeer selectief en ontvangt vele zenders in DAB+ kwaliteit. Verder heb ik de Sony Sony XDR-S16DBP deze ontvanger is rond de 100 euro maar heeft een ZEER slechte FM ontvangst. Dan nog de Rotel RT-12B. Deze ontvanger is in prijs stuk duurder en vind de Telefunken dan beter. De Rotel RT-12B heeft bij bugs. En firmware updates bij Rotel zijn er nog nooit aangeboden. Ook heb ik de Dual DAB radio DAB 7 DAB+, FM deze ontvanger heeft op de FM een SUBLIEME ontvangst. Dit toestel wilde ik op mijn stereo aansluiten maar zodra ik kabel in de hoofdtelefoon uitgang steek heeft hij opeens geen ontvangst meer! Verder heeft deze ontvanger maar één box.

de Kat

Re: Consumentenbond test DAB+ radio januari 2014

Bericht door de Kat » wo feb 05, 2014 9:02 pm

Drie jaar geleden kocht ik in De Radiowinkel een Pure One Flow; een portable internetradio, FM en DAB+ in één toestel. Het ding heeft alleen een telescoop (spriet) antenne die dienst doet voor zowel de FM als DAB band. De ontvangst van dit toestel op DAB als FM is prima. Ook het (mono) geluid uit de ingebouwde speaker klinkt heel goed. Een koptelefoon ingeprikt deed mij verbazen; WOW! Ook aangesloten op de hifi staat je weer een verassing te wachten. Met dit toestel en de zenders van de VCR ben ik heel dik tevreden. Ook een reeks DAB zenders uit onze buurlanden komen hier glansrijk binnen. De DAB uitzendingen van "onze" PO heb ik in mijn woonplaats nog niet kunnen beluisteren, maar fase 2 is ook hier onderweg zo is beloofd. Kortom, met DAB radio ben ik heel tevreden. :P

Plaats reactie