interviews gezocht voor internetradio

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
STARIPS-RadioPC
Contacteer:

interviews gezocht voor internetradio

Bericht door STARIPS-RadioPC » do feb 13, 2014 12:32 am

Het is een beetje onduidelijk of ik hier mijn vraag kan stellen. Ik zie nergens forumregels, dus sorry als het niet mag. Ik ben vandaag officieel OPNIEUW begonnen met mijn Internetradio. Dat draait op STARIPS - RadioPC, een linux radio automatisering op basis van Liquidsoap i.c.m. de basic programmeertaal. Kortom... een eigen ontworpen radio automatisering onder linux. Ik heb een half jaar gedraait met muziek waarover ik rechten moest betalen, dus BUMA en SENA. Maar met een uitkering was dat niet meer op te brengen. Ik ben een maand gestopt en heb een alternatief gevonden en sponsoren. De sponsoren hebben voor mij een muziekpakket van JewelBeat betaald. Dat is rechtenvrije muziek waarover je geen BUMA en Sena rechten hoeft te betalen. Geef toe, klinkt wat minder mooi, maar de kosten vielen hard mee en het mag ook voor commercieel gebruikt worden. Ik kan dus gewoon reklame en sponsorspots uitzenden op mijn internetradio.

Echter.... ik zou graag de programmering willen vullen met nuttige informatie, oftewel.... tijdloze interviews. Bijvoorbeeld onderwerpen op computergebied, scholen, iets vertellen over de natuur, informatie over media. kortom.... alles wat gesproken tekst is en tijdloos is, is welkom. Ik kan dat dan inprogrammeren en het kan dan gedraait worden. Hoe kom ik er aan ? Zijn er mensen die hun interviews voor bijvoorbeeld lokale omroepen (stationaam eruit geknipt, eigen naam is okee !) willen knippen die geschikt zijn ? Dat zou erg mooi zijn.

Voor het geval je denkt dat ik sinds kort bezig ben. Ik ben met radio bezig vanaf 1988 en heb in 1994 mijn radio automatisering gemaakt als een van de weinige nog in Nederland. Dat heeft van 1994 tot en met 1998 gedraait bij een lokale omroep 24 uur, 7 dagen per week. Daarna is het vervangen voor een mp3 variant.
Eigen radio automatisering http://www.starips-radiopc.nl zelf ontworpen !

Plaats reactie